Vad våra kunder säger

Jag hade tänkt rama in några semesterbilder länge länge, men det blev aldrig av. Sen hittade jag Ramskaparen och tio minuter senare var min beställning klar.

Peter S. Sundsvall

Vanliga frågor

Här får du svar på vanliga frågor om Ramskaparen och hur den fungerar.

 

Kan man ta med/skicka existerande bild direkt till butiken?

Här på Ramskaparen sker allt online. Du laddar upp din bild direkt från datorn och följer sedan processen på Ramskaparen.  
Om du däremot har en utskriven bild som du vill rama in kan du komma förbi på Sturegatan 32 i Stockholm.

Vilken typ av fil och storlek ska bilderna som laddas upp ha?

Filen måste vara av typen JPEG. Är din fil av någon annan filtyp kan du själv konvertera den till JPEG. Det finns många olika filkonverteringsprogram på internet.
Minsta storlek på bildfilen ska vara 500 kB (Kilobyte). Har filen lägre upplösning går det inte att förstora den och få bibehållen kvalitet.
Största storlek på bildfilen ska vara 15 MB (Megbyte). Ramskaparen hanterar inte större bildfiler än så.

Vad händer med bilden som jag laddat upp på Ramskaparen?

Rammakarna kan i vissa fall behöva göra mindre ändringar i uppladdade bilder avseende storlek och bildkvalitet för att optimera bilden så att den passar inramningen som beställts. Rammakarna förbehåller sig då att göra dessa ändringar utan kundens godkännande. 
Uppladdade bilder raderas liksom övriga uppgifter tre månader efter gjord beställning.

Hur får jag hem min färdiga inramning?

När din inramning är klar i Rammakarnas verkstad skickas den med Posten.
 Du kan även hämta din inramning i butiken på Sturegatan 32 i Stockholm.

Vad händer när min betalning har gått igenom?

När din betalning är gjord skickas automatiskt en bekräftelse på beställningen till dig via mejl.

Kostar det extra att få inramningen presentinslagen?

Nej, presentinslagningen är gratis.

Kan jag vara säker på att mina kortuppgifter skyddas när jag köper något på Ramskaparen?

Ja, Rammakarna använder sig av DIBS internetbetalningslösning för säker betalning med kort. 
DIBS är nordens främsta oberoende leverantör av betalningslösningar på internet.

Hur lång tid dröjer det innan min färdiga inramning leveras?

Det tar maximalt 5 arbetsdagar att producera din inramning.
Frakttiden är sedan normalt en arbetsdag.

Kan min beställning skickas utanför Sverige?

Nej, vi levererar enbart inom Sverige.

Måste jag betala extra för frakt?

Nej, frakt räknas automatiskt på när din inramning läggs i kundvagnen i Ramskaparen.

Vad händer om min inramning går sönder i frakten?

Transportskador skall omgående meddelas Rammakarna, dock senast 14 dagar efter mottagen leverans. Leveranser med synliga transportskador skall vid leverans omedelbart anmälas till distributören.
I händelse av att något försvinner under transport är det avsändaren av försändelsen som är ansvarig för att göra en reklamation till Posten.

Hur behandlas mina personliga uppgifter när jag gör en betalning?

Rammakarna garanterar att samtliga personuppgifter som lämnas till oss hanteras med största sekretess. Detta innefattar namn, adress, personnummer, telefonnummer, mejladress och övrigt som registreras.
 Samtliga uppgifter sparas tre månader efter att de registrerats. Därefter raderas uppgifterna.

Har du fortfarande frågor?

Läs mer om köpvillkoren här.
Du kan dessutom kontakta oss i butiken via telefon, mejl eller fax.